OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Drop-out a jeho vysokoškolský kontext v aplikovaném výzkumném projektu
Citace
Zezulková, E. a Kaleja, M. Drop-out a jeho vysokoškolský kontext v aplikovaném výzkumném projektu.
In:
Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016: Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016 2016-09-13 Mendelova univerzita v Brně.
Brno: Mendelova univerzita, 2016. s. 198-208. ISBN 978-80-7509-426-1.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
198
Page to:
208
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-7509-426-1
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Mendelova univerzita
Place of publishing:
Brno
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016
Místo konání konference:
Mendelova univerzita v Brně
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
student, success in higher education, university, statistics, study conditions, student with special educational needs, modification of study conditions
Annotation in original language:
Prezentovaný text svým charakterem poukazuje na jeden z palčivých problémů vysokoškolského vzdělávání v České republice, kterým je otázka neúspěšného ukončení studia ze strany instituce z důvodu neplnění studijních povinností nebo na vlastní žádost studenta. Autoři uvádějí klíčový kontext sledovaného fenoménu ve vztahu k ČR a konkrétní VŠ, jehož záměrem je demonstrovat konkrétní praktické aspekty aplikovaného výzkumu, majícího význam v mnoha strukturálních kategoriích v prostředí vysokých škol či univerzit. Na příkladu jedné kvalitativně orientované studie chtějí demonstrovat cíleně systemizovanou podobu prevence neúspěšnosti, jíž obsahem je pedagogická intervence zaměřená na podporu rovných příležitostí v terciárním vzdělávání.
Annotation in english language:
The presented text has a basic aim, which is to highlight one of the pressing problems of higher educational system in the Czech Republic, which is the question of unsuccessful graduation, due to decision of an institution or at own request of a student. The authors present the key context of the phenomenon in relation to the Czech Republic and the particular university with the aim to demonstrate some specific aspects of applied research project, which has a great importance in many structural dimensions in higher educational system. The qualitatively oriented study wants to demonstrate a pedagogical intervention as a concrete form of mechanism of equal opportunities.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/16:A1701JKD
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules