OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název:
Intelligent Virtual Teacher
Citace
Kostolányová, K. a Takács, O. Intelligent Virtual Teacher.
In:
ICNAAM 2015: International Conference of Numerical Analysis and Applied Mathematics 2015 2015-09-22 Rhodes, Greece.
Rhodes, Greece: Theodore Simos and Charalambos Tsitouras, 2016. s. 1200331-1200334. ISBN 978-0-7354-1393-1.
Podnázev
Rok vydání:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
4
Strana od:
1200331
Strana do:
1200334
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-0-7354-1393-1
Kód ISSN:
0094-243X
Název sborníku:
International Conference of Numerical Analysis and Applied Mathematics 2015
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Theodore Simos and Charalambos Tsitouras
Místo vydání:
Rhodes, Greece
Stát vydání:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
ICNAAM 2015
Místo konání konference:
Rhodes, Greece
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Celosvětová akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
e-learning, virtual teacher, rule based system, simulation, modeling
Popis v původním jazyce:
This paper describes the Virtual Teacher that uses a set of rules to automatically adapt the way of teaching. These rules compose of two parts: conditions on various students? properties or learning situation; conclusions that specify different adaptation parameters. The rules can be used for general adaptation of each subject or they can be specific to some subject. The rule based system of Virtual Teacher is dedicated to be used in pedagogical experiments in adaptive e-learning and is therefore designed for users without education in computer science. The Virtual Teacher was used in dissertation theses of two students, who executed two pedagogical experiments. This paper also describes the phase of simulating and modeling of the theoretically prepared adaptive process in the modeling tool, which has all the required parameters and has been created especially for the occasion. The experiments are being conducted on groups of virtual students and by using a virtual study material.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/16:A1701IJ5
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules