OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra psychologie (25700)
Název * : Psychologická vzdálenost a postoje u žáků základních škol
Citace : Kundrát, J. a Cakirpaloglu, P. Psychologická vzdálenost a postoje u žáků základních škol. In: PHD EXISTENCE 2016 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: PHD EXISTENCE 2016 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků 2016-02-08 Olomouc. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouc, 2016. s. 204-208. ISBN 978-80-244-4963-0.
Podnázev :
Rok * : 2016
Obor * : Psychologie
Počet stran * : 5
Strana od * : 204
Strana do * : 208
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-244-4963-0
Kód ISSN :
Název sborníku * : PHD EXISTENCE 2016 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : Univerzita Palackého v Olomouc
Místo vydání * : Olomouc
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : PHD EXISTENCE 2016 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
Místo konání konference * : Olomouc
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
psychological distance, construal level theory, attitudes
Popis v původním jazyce * :
Psychologická vzdálenost je konstrukt z oblasti sociální psychologie. Podle teorie úrovně interpretace (construal level theory) psychologická vzdálenost ovlivňuje, zda přemýšlíme nad pojmy spíše abstraktně nebo konkrétně. Na základě výsledků studií zkoumajících psychologickou vzdálenost a reflektovanou afektivitu směrem k různým pojmům předpokládáme vztah mezi psychologickou vzdáleností a utvářením postojů. Pro ověření existence tohoto vztahu je vyvíjen nástroj k zjišťování psychologické vzdálenosti u pojmů souvisejících se školní docházkou. Probandy budou žáci druhých stupňů základních škol. Autoři budou v příspěvku prezentovat grafickou testovou metodu, metodologické aspekty a její teoretická východiska. Předpokládané uplatnění metody je v oblasti školní, pedagogické psychologie a jako rychlý nástroj pro zjišťování postojů žáků keškolním předmětům.
Popis v anglickém jazyce * :
Psychological distance is the construct from the area of social psychology. According to the construal level theory, psychological distance influences the extent in which we think about the concepts rather abstractly or concretely. Based on the results of studies investigating the psychological distance and reflected affectivity towards the various concepts, we expect the relationship between psychological distance and formation of attitudes. To verify the existence of this relationship we are developing new method for measuring psychological distance. This method will be measuring psychological distance of concepts associated with school attendance. Students of second grade elementary schools will be included into research project as probands. Authors will present the design of graphical research method, methodological aspects and its theoretical basis. The prospective application of the method is in the area of education, educational psychology and it may serve as a quick tool for identifying students' attitudes towards school subjects
Typ zdroje financování výsledku * : Jiné veřejné zdroje
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/16:A2001IFY

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}