OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Pojetí kvality vysokoškolské výuky z hlediska dokumentů vzdělávací politiky
Citace
Sklenářová, N. a Sikorová, Z. Pojetí kvality vysokoškolské výuky z hlediska dokumentů vzdělávací politiky.
In:
Vnitřní evaluace kvality výuky v terciárním vzdělávání.
Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. s. 10-39. ISBN 978-80-7464-865-6.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-865-6
Book title in original language:
Vnitřní evaluace kvality výuky v terciárním vzdělávání
Title of the edition and volume number:
neuvedeno
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
:
Published:
Author of the source document:
Number of pages:
30
Book page count:
232
Page from:
10
Page to:
39
Book print run:
EID:
Key words in English:
quality assurance; higher education; educational policy
Annotation in original language:
Příspěvek se snaží o vymezení pojmu kvalita ve vztahu k VŠ vzdělávání. Předkládá přehled evropských standardů zajišťování kvality v oblasti výuky (ESG). Uvádí výsledky analýzy výstupů IPn projektů Kredo a Kvalita. Záměrem projektů bylo vypracovat metodiku pro vnitřní a vnější hodnocení kvality vzdělávacího procesu ve všech typech institucí terciárního vzdělávání (ITV) a VOŠ. Výstupem IPn Kredo jsou Rámcové metodiky pro zavádění systému zajišťování a hodnocení kvality VŠ výuky a vyučujících. Výstupem IPn Kvalita je sedm hlavních metodických doporučení pro hodnocení kvality vzdělávacího procesu všech typů ITV a VOŠ.
Annotation in english language:
The article seeks for defining the concept of "quality" in relation to higher education. It presents the overview of the European standards of the quality assurance in the field of teaching (ESG). In addition, the results of the analysis of the outputs of IPn projects Kredo and Kvalita are presented. The output of IPn Kredo is represented by the general methodologies for the introduction of the system of the quality assurance and evaluation of teaching in higher education. The output of IPn Kvalita is represented by 7 main methodological recommendations for the evaluation of the quality of the educational process of all types of higher education institutions and higher vocational schools.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/16:A1701IEA
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules