OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra anglistiky a amerikanistiky (25400)
Název * : Facework and relational work in English as a lingua franca - A contrastive study of TripAdvisor responses
Citace : Hopkinson, C. J. Facework and relational work in English as a lingua franca - A contrastive study of TripAdvisor responses. In: English Discourse Studies in the Times of Change. 7th Brno Conference on Linguistics Studies in English. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2016.
Podnázev :
Rok : 2016
Obor : Jazykověda
Místo konání : Brno
Stát konání akce : Česká republika
Název akce : English Discourse Studies in the Times of Change. 7th Brno Conference on Linguistics Studies in English
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky :
Popis v původním jazyce :
Over the past several decades, English as a Lingua Franca (ELF) has become a major field of linguistic interest. The majority of ELF-related research to date has focused on its lexical and grammatical features. However, recent work (e.g. Kecskes 2013) has increasingly turned to explore the pragmatic aspects of ELF, and this paper aims to contribute to this emerging area of research by presenting a contrastive study of ELF and L1 English discourse. The study focuses on one specific genre - restaurant-owners' responses to negative customer reviews on the TripAdvisor website - and compares a corpus of ELF responses (posted by restaurants in Prague) with a comparable corpus of L1 English responses (restaurants in the UK). The analysis is anchored in an interactional-pragmatic framework informed by the concepts of facework (Goffman 1967), rapport management (Spencer-Oatey 2000, 2002, 2007, 2008) and relational work (Locher & Watts 2005, 2008). Negative customer reviews posted on TripAdvisor represent face-threatening acts which endanger the business's institutional face, but the restaurant-owners' responses offer an opportunity for both face-saving and rapport-building (relational work); to maximize these potential benefits, respondents must strike a balance between their own face needs and those of the complainant. Applying a combination of qualitative and quantitative analytical methods, the contrastive study presented in this paper explores key differences and similarities between the facework and relational work practices used by ELF and L1 respondents.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}