OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Konstruktivismus v didaktické přípravě učitelů
Citace
Nagyová, I. Konstruktivismus v didaktické přípravě učitelů.
In:
DidInfo 2016: DidInfo 2016 2016-03-31 Banská Bystrica.
Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2016. Univerzita Mateja Bela, 2016. s. 61-66. ISBN 978-80-557-1082-2.
Subtitle
Publication year:
2016
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
61
Page to:
66
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-557-1082-2
ISSN code:
Proceedings title:
DidInfo 2016
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Mateja Bela
Place of publishing:
Banská Bystrica
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
DidInfo 2016
Místo konání konference:
Banská Bystrica
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Informatics, teaching, recursion, formal knowledge, behaviourist approach, constructivist teaching.
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá přípravou učitelů informatiky na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity v Ostravě. Mapuje názory a postoje studentů, budoucích učitelů informatiky, na obsah a stávající koncepci výuky informatiky na základních školách, které odkazují na převažující behavioristický přístup k učení a kladou důraz na formální poznatky. Příspěvek na příkladu ilustruje možný konstruktivistický přístup k výuce základů rekurze, který vyjadřuje snahu o změnu běžných konceptů ve výuce informatiky.
Annotation in english language:
The paper deals with the preparation of informatics teachers at the Pedagogical Faculty at the Ostrava University. It maps the opinions and attitudes of students, future informatics teachers, on existing content and concept of teaching of informatics in elementary schools, which refer to the prevailing behaviourist approach to learning and emphasize the formal knowledge. The contribution illustrates to the example the possible constructivist approach to teaching of foundations of recursion theory, which expresses the desire to change the conventional concepts in informatics teaching.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules