OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název * : Inclusive Education in the Conditions of Czech Schools
Citace : Šmelová, E., Petrová, A., Plevová, I., Ludíková, L. a Souralová, E. Inclusive Education in the Conditions of Czech Schools. In: 1st International Conference on Lifelong Education and Leadership for ALL-ICLEL 2015: ICLEL 2015 PROCEEDINGS BOOK 2015-10-29 Olomouc. Sakarya: ICLEL Conferences Sakarya University Faculty of Education, 2016. ICLEL Conferences Sakarya University Faculty of Education, 2016. s. 302-309. ISBN 978-605-66495-0-9.
Podnázev :
Rok * : 2016
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 8
Strana od * : 302
Strana do * : 309
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-605-66495-0-9
Kód ISSN :
Název sborníku * : ICLEL 2015 PROCEEDINGS BOOK
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : ICLEL Conferences Sakarya University Faculty of Education
Místo vydání * : Sakarya
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 1st International Conference on Lifelong Education and Leadership for ALL-ICLEL 2015
Místo konání konference * : Olomouc
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Inclusive form of education, special educational needs, individual integration
Popis v původním jazyce * :
In this paper the authors introduce about problematical areas that could have significantly affect to the quality of the process of inclusion in routine practice at primary school. Respondents were teachers and parents of elementary school children and as major actors of the educational process. The purpose of the research was to discover and describe current condition of inclusive education from the viewpoints of the major actors of the educational process, i.e. teachers and parents of elementary school pupils of the Olomouc region in the Czech Republic. The analysis shows the positive attitude of parents and teachers to implement inclusive education. Worrisome is the current level of teacher´s readiness to manage this process. It shows the need to promote inclusive education not only by the undergraduate training of teachers, but also in further education is necessary to focus on the systematic development of teacher´s competence for inclusive education.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/16:A1701GYL

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}