OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra filozofie (25100)
Title:
Role sdílené znalosti v koordinačních situacích: Přehodnocení Binmorovy námitky ve formálním rámci Cubitta a Sugdena
Citace
ZACHNÍK, V. Role sdílené znalosti v koordinačních situacích: Přehodnocení Binmorovy námitky ve formálním rámci Cubitta a Sugdena.
In:
Praktické implikace moderních pojetí subjektu.
Ostrava: Universitas Ostraviensis, 2015. s. 189-207. ISBN 978-80-7464-758-1.
Subtitle
Publication year:
2015
Obor:
Filosofie a náboženství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-758-1
Book title in original language:
Praktické implikace moderních pojetí subjektu
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Universitas Ostraviensis
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
18
Book page count:
224
Page from:
189
Page to:
207
Book print run:
EID:
Key words in English:
coordination - common knowledge - David Lewis - distributed indicator - reason to believe - indication - Kenneth Binmore - social interaction - Thomas Schelling - epistemic states hierarchy - Robert Sugden - Robin P. Cubitt - public event - reflexive common indicator
Annotation in original language:
Studie řeší problém koordinovaného jednání na základě sdílené znalosti. Klade si otázky, jakou roli má sdílená znalost v koordinačních situacích a jaké jsou praktické implikace tohoto epistemického stavu aktérů.
Annotation in english language:
This study aims to examine how subjects in social group can coordinate their action through suitably arranged beliefs. Questions like, what role has common knowledge in coordination and what are the practical implications of this specific epistemic state, are fundamental and vital for this paper. However, the central theme of the study is the particular issue of applying common knowledge under more restricted conditions. These conditions are characterized by a certain degree of distribution of information between rational agents.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules