OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra historie (25800)
Název * : Obchodní cesta Baťovy lodě Morava do Indie v letech 1932-1933
Citace : HERMAN, J. Obchodní cesta Baťovy lodě Morava do Indie v letech 1932-1933. In: České, slovenské a československé dějiny 20. století. X. vyd. Ústí nad Orlicí: Univerzita Hradec Králové, 2015. s. 103-111. České, slovenské a čsl. dějiny 20. století. ISBN 978-80-7405-391-7.
Podnázev :
Rok * : 2015
Obor * : Dějiny
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7405-391-7
Název knihy v originálním jazyce * : České, slovenské a československé dějiny 20. století
Název edice a číslo svazku * : České, slovenské a čsl. dějiny 20. století
Místo vydání * : Ústí nad Orlicí
Název nakladatele * : Univerzita Hradec Králové
Označení vydání
(číslo vydání) :
X
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 9
Počet stran knihy * : 280
Strana od * : 103
Strana do * : 111
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Bata Shoe Company, maritime transport, naval vessels, Tomáš Baťa 1876-1932
Popis v původním jazyce * :
V příspěvku jsem se pokusil nastínit obchodní cestu námořní lodě Moravy do jihovýchodní Asie. Zakoupením lodi chtěla firma Baťa zahájit pravidelné lodní spojení se svými sesterskými podniky v jihovýchodní Asii, kam počátkem 30. let 20. století mohutně expandovala. Avšak světová hospodářská situace, nezkušenost s provozováním námořních lodí a nenaplnění očekávání donutilo firmu od této myšlenky upustit. Přesto byla tato cesta v období Velké hospodářské krize nejdelší a nejvýznamnější plavbou námořní lodě plující pod československou námořní vlajkou.
Popis v anglickém jazyce * :
In this contribution I tried to outline the business trip of the Morava naval ship to Southeast Asia. By buying the ship, the Baťa company wanted to launch a regular boat line to its sister companies in Southeast Asia, where it expanded massively in the early 1930s. However, the global economic situation, inexperience with the operation of naval ships and unfulfilled expectations forced the company to abandon this idea. Still, during the Great Depression the trip was of the longest and most important journies made by a naval ship under the Czechoslovak naval flag.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/15:A1601GJH

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}