OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra pedagogické a školní psychologie (45160)
Název * : Inclusive education in the conditions of Czech schools
Citace : Šmelová, E., Petrová, A., Ludíková, L., Souralová, E. a Plevová, I. Inclusive education in the conditions of Czech schools. In: 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts (SGEM2015): SGEM2015 Conference Proceedings. Book 1, Vol. 2 2015-08-26 Albena. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2015. s. 507-514. ISBN 978-619-7105-45-2.
Podnázev :
Rok * : 2015
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 8
Strana od * : 507
Strana do * : 514
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-619-7105-45-2
Kód ISSN : 2367-5659
Název sborníku * : SGEM2015 Conference Proceedings. Book 1, Vol. 2
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání * : Sofia
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts (SGEM2015)
Místo konání konference * : Albena
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS : 000382504900041
EID :
Klíčová slova anglicky * :
inclusive form of education, special educational needs, individual integration
Popis v původním jazyce * :
The area of inclusive education is one of the key areas of education policy in the Czech Republic. Faculty of Education of Palacky University in Olomouc is trying to flexibly respond to the needs of educational practice and think of inclusive education for several years to the research areas of the faculty. In this paper the authors introduce about problematical areas that could have significantly affect to the quality of the process of inclusion in routine practice at primary school. In the paper the authors are based on research conducted in the years 2013 - 2015. Respondents were teachers and parents of elementary school children and as major actors of the educational process. The present study introduces selected results of the research implemented in the Czech Republic. The purpose of the research was to discover and describe current condition of inclusive education from the viewpoints of the major actors of the educational process.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/15:A1601GGP

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}