OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Centrum výzkumu odborného jazyka (25610)
Název * : The Integrative Approach to Metadiscourse Revisited: Hedging in Academic Writing
Citace : Guziurová, T. The Integrative Approach to Metadiscourse Revisited: Hedging in Academic Writing. In: Professional Genres from an Interpersonal Perspective. první. vyd. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2016. s. 112-139. ISBN 1-4438-8697-1.
Podnázev :
Rok * : 2016
Obor * : Jazykověda
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 1-4438-8697-1
Název knihy v originálním jazyce * : Professional Genres from an Interpersonal Perspective
Název edice a číslo svazku * : Neuveden
Místo vydání * : Newcastle upon Tyne
Název nakladatele * : Cambridge Scholars Publishing
Označení vydání
(číslo vydání) :
první
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 28
Počet stran knihy * : 277
Strana od * : 112
Strana do * : 139
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
hedging; metadiscourse; academic genres
Popis v původním jazyce * :
Drawing on the theory of metadiscourse, the chapter focuses on one category, hedges, and compares their occurrence and use in two academic genres, the research article and the undergraduate textbook. Firstly, the chapter discusses different models of hedges in scientific writing, especially Hyland?s polypragmatic model (1998). The analysis focuses on hedging devices used in the two genres, and the results suggest that the differences were not only quantitative but also qualitative. While the most frequent hedges in the research articles proved to be epistemic lexical verbs, the textbooks showed the highest incidence of adverbs, which were also the only hedging devices that occurred more frequently in the textbooks than in the RAs. Finally, the implications for metadiscourse theory are addressed.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/16:A1601G9T

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}