OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Centrum výzkumu odborného jazyka (25610)
Název:
A study of the im/personal reality in the advertising leaflets on non-prescriptive pharmaceutical products
Citace
Řezníčková, I. A study of the im/personal reality in the advertising leaflets on non-prescriptive pharmaceutical products.
In:
The Changing landscape of professional discourse .
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2015. Ostravská univerzita v Ostravě, 2015. s. 127-146. ISBN 978-80-7464-745-1.
Podnázev
Rok vydání:
2015
Obor:
Jazykověda
Počet stran:
20
Strana od:
127
Strana do:
146
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-80-7464-745-1
Kód ISSN:
Název sborníku:
The Changing landscape of professional discourse
Sborník:
Název nakladatele:
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Místo konání konference:
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
advertising, discourse, genre, interpersonal function, multimodality, non-verbal means, morphosyntactic level, lexical level
Popis v původním jazyce:
The power of the pharmaceutical advertising has been researched from many different angles, but especially with the connection to its influence on a decision makingprocess of the medical professionals. However, this study aims to analyze the communicative strategies the specific printed advertisements exploit to influence the decision making process of the potential customers. It will concentrate on the embracing characteristic features of the english and Czech advertisiments as well as on the distinctive features which the two language versions evince. It will demonstrate how individual verbal and non-verbal means interrelate and how this multimodal complex arranges for a specific communication goal.
Popis v anglickém jazyce:
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules