OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště:
Katedra historie (25800)
Název:
Nowe ujęcie tematyki genderowej w najnowszych czeskich podręcznikach historii
Citace
Gracová, B. Nowe ujęcie tematyki genderowej w najnowszych czeskich podręcznikach historii.
In:
Kobieta i mężczyzna jedna przestrzeń - dwa światy.
1. vyd. Warszawa: DiG, 2015. s. 631-639. ISBN 978-83-7181-917-9.
Podnázev
Rok vydání:
2015
Obor:
Dějiny
Forma vydání:
Tištená verze
Kód ISBN:
978-83-7181-917-9
Název knihy v originálním jazyce:
Kobieta i mężczyzna jedna przestrzeń - dwa światy
Název edice a číslo svazku:
Neuveden
Místo vydání:
Warszawa
Název nakladatele:
DiG
Označení vydání
(číslo vydání):
1:
Vydáno:
v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu:
Počet stran:
9
Počet stran knihy:
728
Strana od:
631
Strana do:
639
Počet výtisků knihy:
EID:
Klíčová slova anglicky:
didactics of history; history textbooks; content analysis; the gender dimension; verbal text; iconic text; didactic apparatus
Popis v původním jazyce:
Příspěvek vychází z autorčiných dřívějších obsahových analýz dějepisných učebnic, sledujících ženskou tematiku na jejich stránkách. Vyjmenovává zjištěné nedostatky při zohlednění doporučovaných zásad posuzování genderové korektnosti učebnic a v komparaci s přístupem zahraničních autorů dějepisných učebnic. Hlavní pozornost je pak upřena ke třem nejnovějším českým učebnicovým řadám, zpracovaným podle RVP. Sonda sleduje kvantitu a kvalitu informací zahrnujících ženskou tematiku v časovém rozpětí od starověku po současnost, rovněž míru koncentrovanosti problematiky. Všímá si verbálního, ikonického textu i didaktického aparátu. Naznačuje možnosti metodického uchopení problematiky, a to s využitím zahraničních podnětů, především polských.
Popis v anglickém jazyce:
This paper is based on the author's previous analysis of contents of historical textbooks. It is focused on the female theme on their pages. It lists the recognized deficiencies, concering principles recommended examining gender correctness of textbooks. It compares these principles with approach of foreign authors of historical textbooks. The main attention is focused on three most recent Czech historical textbook series, processed by RVP. The probe observes the quantity and quality of information involving female themes in the span from antiquity to the present, as well as the degree of concentration problems. It pays attention to verbal, iconic text and didactic apparatus. It suggests the possibility of grasping methodological issues with the regard to use of foreign stimuli, especially Polish.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17250/15:A1601FN6
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules