OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Pedagogická fakulta (45000)
Title:
Zavádění sociálních médií do školní výuky
Citace
HOMANOVÁ, Z. Zavádění sociálních médií do školní výuky.
In:
Information and Communication Technology in Education: Information and Communication Technology in Education: Ph.D. students section 2015-09-15 Rožnov pod Radhoštěm.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2015. Ostravská univerzita v Ostravě, 2015. s. 83-97. ISBN 978-80-7464-775-8.
Subtitle
Publication year:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
188
Page from:
83
Page to:
97
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7464-775-8
ISSN code:
Proceedings title:
Information and Communication Technology in Education: Ph.D. students section
Proceedings:
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Information and Communication Technology in Education
Místo konání konference:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Social media, social networking, soft skills, connectivism, cooperation, project based learning
Annotation in original language:
Příspěvek je zaměřen na rozvoj vybraných měkkých dovedností žáků základních škol s využitím sociálních médií implementovaných do výuky prostřednictvím projektových aktivit škol. Na sociální média nahlížíme jako na představitele nových přístupů v oblasti obousměrné komunikace a kooperace s žáky, učiteli, rodiči i partnerskými školami. Realizované výzkumy, stejně jako autorčina šetření, poukazují na nedostatečné využívání těchto online nástrojů v rukou učitelů primárního vzdělávání, zejména ve spojitosti s e-bezpečností žáka a nedostatečnou informovaností o možnostech jejího využití pro vzdělávací činnost. Autorka se snaží na tento stav reagovat návrhem virtuální sociální sítě participujících škol. Navržená síť doplní základní školní infrastrukturu o řešení nabízející bezpečnou a snadnou komunikaci, sdílení i výměnu informací prostřednictvím projektové aktivity škol. V duchu teorie konektivismu tak hledáme nový pohled na vzdělávání v sektoru primárního školství přesahující rámec jednotlivce.
Annotation in english language:
The contribution is focused on development of selected soft skills of primary school pupils with using social media implemented in education through project activities in schools. We look at social media as a representative of new approaches in the field of two-way communication and cooperation with pupils, teachers, parents and partner schools. Realized researches, as well as the author's investigations point to the insufficient use these online tools in the hands of teachers in primary education, especially in connection with pupil's e-safety and lack of awareness about the possibilities of its use for educational activities. The author tries to respond to this situation with the design of virtual social networks participating schools. The designed network will complement the basic school infrastructure solution by offering a safe and easy communication, sharing and exchanging information through project activities schools.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/15:A1601FGY
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules