OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Pedagogická fakulta (45000)
Title:
Sociální sítě v edukačním procesu žáků a učitelů základních škol
Citace
HOMANOVÁ, Z. Sociální sítě v edukačním procesu žáků a učitelů základních škol.
In:
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2015: Proceedings of the International Scientific Conference on MMK 2015 INTERNATIONAL MASARYK CONFERENCE FOR PH.D. STUDENTS AND YOUNG RESEARCHERS 2015-12-14 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2015. Magnanimitas, 2015. s. 1049-1056. ISBN 978-80-87952-12-2.
Subtitle
Publication year:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
8
Page from:
1049
Page to:
1056
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-12-2
ISSN code:
Proceedings title:
Proceedings of the International Scientific Conference on MMK 2015 INTERNATIONAL MASARYK CONFERENCE FOR PH.D. STUDENTS AND YOUNG RESEARCHERS
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2015
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celosvětová akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
social networking sites, social networking in education, Edmodo, Schoology, Google Classroom, iTřída
Annotation in original language:
Nástup sociálních sítí, stejně jako blogů, mikroblogů, wiki a dalších z řad sociálních médií představoval pro mnohé zásadní zvrat v oblasti komunikace i celého životního stylu. Přijetí nových způsobů využití sociálních sítí ve vzdělávání na úrovni primárního školství nabízí nové příležitosti pro zlepšení přístupu k formálnímu učení. Tento příspěvek seznamuje s možnostmi jejich využití a nastiňuje současnou situaci na základních školách.
Annotation in english language:
The advent of social networking sites, like blogs, microblogs, wiki, and more from social media constituted for many people a key turning point in the field of communication and the whole lifestyle. Adoption of new ways to use social networking in education at the primary level of education offers new opportunities for improving access to formal learning. This post acquainted with the possibilities of their use and outlines the current situation in primary schools.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/15:A1601FGX
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules