OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Pedagogická fakulta (45000)
Title:
Projektivní test pro měření úrovně klíčových kompetencí
Citace
Javorčík, T. Projektivní test pro měření úrovně klíčových kompetencí: Pilotní ověření.
In:
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2015: Proceedings of the International Scientific Conference on MMK 2015 INTERNATIONAL MASARYK CONFERENCE FOR PH.D. STUDENTS AND YOUNG RESEARCHERS 2015-12-14 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2015. Magnanimitas, 2015. s. 970-977. ISBN 978-80-87952-12-2.
Subtitle
Pilotní ověření
Publication year:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
7
Page from:
970
Page to:
977
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-12-2
ISSN code:
Proceedings title:
Proceedings of the International Scientific Conference on MMK 2015 INTERNATIONAL MASARYK CONFERENCE FOR PH.D. STUDENTS AND YOUNG RESEARCHERS
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2015
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celosvětová akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
projective test projective method; key competencies; Personal Learning Environment; word association experiment; test unfinished sentences
Annotation in original language:
Příspěvek je zaměřen na způsob měření klíčových kompetencí. Autor se zabývá projektivním testem jako nástrojem pro jejich měření. Pro pilotní ověření zvolil autor měření klíčové kompetence k učení. Úroveň osvojení této kompetence měřil pomocí dvou projektivních metod: testu nedokončených vět a slovního asociačního experimentu. Navržený test byl aplikován na žácích 2. stupně základní školy. Projektivní test bude v budoucnu použit pro testování rozvoje kompetence k učení u stejné skupiny žáků, kdy výuka bude podpořena využitím Personal Learning Environment.
Annotation in english language:
The paper focuses on the method of measuring key competencies. The author deals with projective test as a tool for measuring them. For pilot testing opted author of measuring key competencies for learning. The level of mastery of the skills measured by two projective methods: Test unfinished sentences and word association experiment. The proposed test was applied to pupils 2nd grade elementary school. Projective test will in future be used to test the development of learning competencies in the same group of students, the tuition will be supported using the Personal Learning Environment.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/15:A1601FGR
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules