OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Název * : Practicing in Mathematics Using a Tablet
Citace : Kostolányová, K. a Klubal, L. Practicing in Mathematics Using a Tablet. In: European Conference on e-Learning: European Conference on e-Learning Conference Proceedings 2015 Hatfield, UK. ACPI, 2015. s. 714-719. ISBN 978-1-910810-70-5.
Podnázev :
Rok * : 2015
Obor * : Aeronautika, aerodynamika, letadla
Počet stran * : 6
Strana od * : 714
Strana do * : 719
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-1-910810-70-5
Kód ISSN : 2048-8637
Název sborníku * : European Conference on e-Learning Conference Proceedings
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : ACPI
Místo vydání * : Neuveden
Stát vydání : Sborník vydaný v ČR
Název konference : European Conference on e-Learning
Místo konání konference * : Hatfield, UK
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celostátní akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
drill, math, tablet, iPad, worksheet
Popis v původním jazyce * :
Frequent practicing in mathematics is one of often used forms of teaching. For basic mathematical operations, we talk about the drill. This work compares two different forms of drills, which is carried out by using a tablet and a suitable application, and conventional counting on the paper worksheet. The aim is to compare the speed of the solution, error rate and pupil motivation. The experiment was performed on two groups of pupils. It was found that at least 60 percent of pupils had higher motivation for practicing and errors were almost completely eliminated. The increased speed of practising on iPad was reflected most strikingly in case of the pupils whose results on paper were the worst. Using the iPad for drills in math produced better results than working with traditional paper worksheet.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/15:A1601F9N

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}