OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra výchovy k občanství (45060)
Title:
Analiza genderowa brytyjskich i niemieckich podręczników historii
Citace
Labischová, D. Analiza genderowa brytyjskich i niemieckich podręczników historii.
In:
Kobieta i mężczyzna. Jedna przestrzeń - dwa światy. RODZINA DAWNA. Studia historyczno-antropologiczne.
1. vyd. Varšava: Wydawnictwo DiG, 2015. s. 641-650. ISBN 978-83-7181-917-9.
Subtitle
Publication year:
2015
Obor:
Dějiny
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-83-7181-917-9
Book title in original language:
Kobieta i mężczyzna. Jedna przestrzeń - dwa światy. RODZINA DAWNA. Studia historyczno-antropologiczne.
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Varšava
Publisher name:
Wydawnictwo DiG
Issue reference (issue number):
1.:
Published:
v zahraničí
Author of the source document:
Number of pages:
10
Book page count:
728
Page from:
641
Page to:
650
Book print run:
300
EID:
Key words in English:
history teaching; gender dimension; women history; inquiry based analysis of the historical sources
Annotation in original language:
Studie prezentuje výsledky kvalitativní obsahové analýzy vybraných zahraničních (britských a německých) učebnic dějepisu určených pro vyšší stupeň sekundárního vzdělávání z genderového hlediska. Jsou zde vymezena základní kritéria pro analýzu a hodnocení edukačního média a uvedeny konkrétní příklady implementace genderové tematiky do zkoumaných učebních textů. Prostor je věnován genderové problematice, aktualizaci historických témat, využití aktivizačních metod, výukových projektů a badatelsky orientované práci s pramenným materiálem.
Annotation in english language:
The study presents the results of a qualitative content analysis of selected foreign (British and German) history textbooks designed for a higher degree in secondary education from a gender perspective. There are defined basic criteria for analysis and evaluation of educational media and specific examples of implementation of gender themes examined in textbooks. Space is devoted to gender issues, updating historical themes, use of activation methods, teaching projects and inquiry-based work with the source material.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/15:A1601F7G
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules