OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Organizační formy výuky podporované mobilními technologiemi
Citace
JAVORČÍK, T. Organizační formy výuky podporované mobilními technologiemi.
In:
Information and Communication Technology in Education: Ph.D. students? section.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2015. Ostravská univerzita v Ostravě, 2015. s. 98-113. ISBN 978-80-7464-775-8.
Subtitle
Publication year:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
188
Page from:
98
Page to:
113
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-7464-775-8
ISSN code:
Proceedings title:
Information and Communication Technology in Education: Ph.D. students? section
Proceedings:
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Information and Communication Technology in Education
Místo konání konference:
Rožnov pod Radhoštěm
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Key competencies for learning (learning to learn), personal learning environment, mobile devices, tablets.
Annotation in original language:
Příspěvek je zaměřen na rozvíjení klíčové kompetence k učení pomocí osobního vzdělávacího prostředí PLE (Personal Learning Environment), které bude integrováno do výuky přírodovědných předmětů s využitím tabletů nebo jiných mobilních zařízení za účelem osvojení si základních návyků a principů správné organizace souborů, informací a nástrojů (PLE) u žáků základních škol. V příspěvku autor popisuje návrh aplikace a způsob jakým bude do výuky na vybraných základních školách integrována. K měření rozvoje klíčové kompetence k učení bude použit navržený projektivní test a tzv. rubrics scoring. Pilotní ověření navrženého projektivního testu autor popisuje v příspěvku.
Annotation in english language:
The paper is focused on developing key competencies for learning (learning to learn) through personalized learning environments PLE (Personal Learning Environment), which will be integrated into science teaching with the use of tablets and other mobile devices. In this paper, the author describes the application design and the way to do the teaching in selected primary schools built. To measure the development of core competencies for learning designed to be used projective test and called. Scoring rubrics. Pilot verification of the projective test, the author describes in the paper.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/15:A1601EV8
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules