OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Název * : My Way To Constructivism
Citace : Krpec, R. My Way To Constructivism. In: 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM2015: SGEM2015 Conference Proceedings 2015-08-26 Albena, Bulgaria.. Albena: SGEM, 2015. SGEM, 2015. s. 685-692. ISBN 978-619-7105-45-2.
Podnázev :
Rok * : 2015
Obor * : Pedagogika a školství
Počet stran * : 8
Strana od * : 685
Strana do * : 692
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-619-7105-45-2
Kód ISSN : 2367-5659
Název sborníku * : SGEM2015 Conference Proceedings
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : SGEM
Místo vydání * : Albena
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM2015
Místo konání konference * : Albena, Bulgaria.
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
constructivist education style, scheme-oriented education, education of mathematics, behavior patterns, teaching preparation, evaluation
Popis v původním jazyce * :
Our undergoing research in action started half a year ago and focuses on pupils as well as teachers. The proposed article focuses on the teacher (author), whose main goal is to transform from transmissive education style to a constructivist one - specifically, the scheme-oriented education. The experiment took place during a mathematics teaching club attended by 5 to 10 pupils aged 11-13. The curriculum focused on combinatorics. The discoveries of the analysis were divided into three interconnected categories: 1) teacher activities in preparing the class scenario and after the class, reflecting; 2) teacher activities during the class, when it is necessary to react to a situation, especially if it is not expected; 3) teacher ability to diagnose pupils, uncover the causes of their behavior. The research confirms that the transformation from transmissive education style to a constructivist one is a demanding and long-term process.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/15:A1601ELI

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}