OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra výchovy k občanství (45060)
Název * : Genderová dimenze zahraničních učebnic dějepisu: obsahová analýza edukačního média
Citace : Labischová, D. Genderová dimenze zahraničních učebnic dějepisu: obsahová analýza edukačního média. Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. 2015, roč. 29, s. 95-110. ISSN 1211-6068.
Podnázev :
Rok * : 2015
Obor * : Pedagogika a školství
Kód ISSN * : 1211-6068
Oficiální název periodika * : Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku * : 1
Číslo článku :
Ročník : 29
Počet stran článku * : 15
Strana od * : 95
Strana do * : 110
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku : Článek v neimpaktovaném recenzovaném časopise(Jneimp/Jost)
Klíčová slova anglicky * :
History didactics; content analysis; foreign History textbooks; gender dimension
Popis v původním jazyce * :
The study presents the results of qualitative content analysis of foreign (British, French and Swiss) History textbooks for upper secondary schools from a gender perspective. The author defines the main criteria for analysis and evaluation of educational media and provides examples of gender implementation into textbooks which may serve as an inspiration for Czech textbook authors. The analysis focuses mainly on the chapters tracing the development of women emancipation as an important socio-historical process, updating of historical topics and the emphasis on activization methods, educational projects and multiple use of primary sources related to gender issues.
Popis v anglickém jazyce * :
Qualitative content analysis has shown that the majority of British, French and Swiss History textbooks devoted to gender issues from one to ten double pages. The thematic center lies primarily in the interpretation of women emancipation in the 19th and 20th centuries, the struggle for the right to vote, the life of women during two world wars, the changes in social roles of women in the post war period, especially the huge emancipation in the seventies. The emphasis is on the national context and specific features of women history in particular countries. The most striking feature of the didactic narrative is inquiry-oriented text analysis based on the iconic and verbal sources. Learners are encouraged to express their own opinion, to argue and compare historical phenomena with the situation in other periods. Productive learning (writing letters, posters and comics) is also encouraged as well as comparison with the situation in contemporary society.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17450/15:A1601EDD

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}