OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Žák povinné školní docházky v diagnostickém ústavu: kvalitativní analýza případů
Citace
Kaleja, M. a Červenková, K. Žák povinné školní docházky v diagnostickém ústavu: kvalitativní analýza případů.
In:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. Sapere Aude 2015. Koncepty dneška. vol. V.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2015. Magnanimitas, 2015. s. 56-65. ISBN 978-80-87952-09-2.
Subtitle
Publication year:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
56
Page to:
65
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-87952-09-2
ISSN code:
Proceedings title:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. Sapere Aude 2015. Koncepty dneška. vol. V
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Sapere Aude 2015. Koncepty dneška
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
pupil of compulsory school attandance, behavioral problem, conduct disorder, giagnostic institute.
Annotation in original language:
Příspěvek přináší kvalitativní analýzu případů vybraných žáků povinné školní docházky v rámci umístění do diagnostického zařízení. Zaměřuje se na deskripci vstupních, průběžných a výstupních kauzalit etopedického charakteru, kdy dominantním doprovodným jevem je problémové chování, příp. porucha chování dotčených žáků.
Annotation in english language:
This paper provides a qualitative analysis of the cases of selected pupils of compulsory school attendance, when they are situated into diagnostic institute. It focuses on the description of input, intermediate and output causalities from the special educational view, when the relevant dominant phenomenon is behavioral problem, and/or conduct disorder.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/15:A1601EC0
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules