OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Kontexty sociální exkluze a její determinace na edukaci slovenských romských dětí a žáků
Citace
Kaleja, M. a Varjassy, P. Kontexty sociální exkluze a její determinace na edukaci slovenských romských dětí a žáků.
In:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. Sapere Aude 2015. Koncepty dneška. vol. V.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2015. Magnanimitas, 2015. s. 25-35. ISBN 978-80-87952-09-2.
Subtitle
Publication year:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
11
Page from:
25
Page to:
35
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-87952-09-2
ISSN code:
Proceedings title:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. Sapere Aude 2015. Koncepty dneška. vol. V
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Sapere Aude 2015. Koncepty dneška
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
social exclusion, Roma child, Roma pupil, school, family, teacher, empirical research, education, conditions
Annotation in original language:
Příspěvek přináší kvalitativní pohled na sociální vyloučení v kontextu vzdělávací trajektorie slovenských romských dětí a žáků. Popisuje klíčové faktory školní edukace a poukazuje na jejich významy, a to s cílem pochopit interdisciplinární rámec tohoto fenoménu. Text rovněž prezentuje dílčí kvalitativně orientované empirické šetření zahrnující analýzu názorů pedagogických pracovníků k vybraným oblastem vzdělávání.
Annotation in english language:
This paper deals with the qualitative view of social exclusion in the context of educational trajectories of Slovak Roma children and pupils. It describes the key factors of school education and highlights their importance, in order to understand this phenomenon. The text also presents partial qualitatively oriented empirical investigation involving the analysis of teachers´ opinions on selected areas of education.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/15:A1601EBZ
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules