OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Pedagogická fakulta (45000)
Title:
Sociální pedagog v naději
Citace
Kubíčková, H. a Filipi, V. Sociální pedagog v naději.
In:
Perspektivy sociální pedagogiky.
Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. Gaudeamus, 2014. s. 113-122. ISBN 978-80-7435-407-6.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
113
Page to:
122
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7435-407-6
ISSN code:
Proceedings title:
Perspektivy sociální pedagogiky
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Gaudeamus
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Perspektivy sociální pedagogiky v 21. století
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Social pedagogue, educating, risk behavior, perspectives, application.
Annotation in original language:
Následující článek se věnuje nadějím, perspektivám, ale i deziluzím sociálního pedagoga na jeho cestě za profesním uplatněním. Autorky v příspěvku poukazují jednak na proces pregraduální přípravy sociálních pedagogů, na možnosti jejich uplatnění na trhu práce, ale především v návaznosti na dvě zmíněné oblasti, upozorňují na odborný přínos sociálního pedagoga v otázkách prevence i terapie sociálně nežádoucích jevů.
Annotation in english language:
This paper is devoted to hopes, perspectives, but also disillusionments social pedagogue in his quest for professional application. In their article, the authors discuss the process of educating of social pedagogues, the possibilities of the labour market, but especially in connection with the two mentioned areas, the authors highlight the professional benefit of social pedagogue in terms of prevention and therapy of socially undesirable phenomenon.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1601E7P
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules