OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra informatiky a počítačů (31400)
Název * : Vzdělávání budoucích učitelů informatiky
Citace : Fojtík, R. Vzdělávání budoucích učitelů informatiky. In: Didinfo 2015. Banská Bystrica, SLovensko: Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko, 2015. Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko, 2015. s. 53-55. ISBN 978-80-557-0852-2.
Podnázev :
Rok * : 2015
Obor * : Informatika
Počet stran * : 200
Strana od * : 53
Strana do * : 55
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-80-557-0852-2
Kód ISSN :
Název sborníku * : Didinfo 2015
Sborník :
Název nakladatele * : Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko
Místo vydání * : Banská Bystrica, SLovensko
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : Didinfo 2015
Místo konání konference * : Banská Bystrica, SLovensko
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Evropská akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Didactics of informatics, computer science, programming, thematic program.
Popis v původním jazyce * :
Výuka informatiky a výpočetní techniky je nucena navazovat na velmi dynamický rozvoj informačních a komunikačních technologií. Je proto potřeba se velmi důkladně věnovat změnám, které se v tomto oboru neustále objevují a zavádět je do vyučovacího procesu. Velkou nevýhodou výuky informatiky je, že se jedná o relativně velmi mladý a rychle se rozvíjející obor, ve kterém se nedá tolik stavět na předcházejících zkušenostech. České školství se neustále potýká s nedostatkem kvalifikovaných vyučujících informatiky. Mnozí z vyučujících stále tápou a hledají vhodnou náplň předmětu a adekvátní metody. Vzhledem k často obecným formulacím obsaženým v RVP se tematické plány jednotlivých škol znatelně liší. Analýzou vybraných tematických plánů středních škol bylo zjištěno často nevhodné uspořádání učiva. Často se pak výuka informatiky zaměňuje za výuku konkrétních softwarových aplikací.
Popis v anglickém jazyce * :
Teaching computer science is forced to follow on from a very dynamic development of ICT. It is therefore necessary to very thoroughly discuss the changes that are in this field continuously appear and introduce them into the teaching process. The big drawback for computer science education, it is a relatively young and rapidly developing field, where it is not so much to build on previous experience. The Czech education system is constantly facing a shortage of qualified teachers of informatics. Many of the teachers are still groping to find a suitable content of the subject and adequate methods. Thematic programs of schools are often very different. This is due to the fact that the content of FEP is written very unspecific. Analysis of selected thematic programs of secondary schools were found to often inappropriate arrangement of the curriculum. Often it is confusing for teaching science teaching specific software applications.
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17310/15:A1601E65

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}