OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Výzkumná sonda do oblasti matematicko-logické inteligence žáků 1. stupně základní školy (s využitím Eye Trackingu)
Citace
Škrabánková, J. a Moravec, T. Výzkumná sonda do oblasti matematicko-logické inteligence žáků 1. stupně základní školy (s využitím Eye Trackingu).
In:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2015. 5. vydání..
Hradec Králové: Magnanimitas, 2015. Magnanimitas, 2015. s. 117-129. ISBN 978-80-87952-09-2.
Subtitle
Publication year:
2015
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
428
Page from:
117
Page to:
129
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-09-2
ISSN code:
Proceedings title:
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2015. 5. vydání.
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Vědecká konference s mezinárodní účastí - Sapere Aude 2015.
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Diagnostics, Eye Tracking, eye movements, mathematical and logical intelligence, gifted students. .
Annotation in original language:
Cílem naší studie, která se zabývá výzkumem nadaných žáků s využitím metody Eye Trackingu, je odpovědět na otázku, zda je možné analyzovat jejich matematicko-logickou inteligenci již na 1. stupni základní školy. V naší studii se opíráme o fakt, že podobné výzkumy nadaných žáků v rámci jejich matematicko-logické inteligence jako důležité součásti přírodovědného a matematického nadání dosud nebyly provedeny.
Annotation in english language:
Our study of gifted students using the Eye Tracking method aimed to answer the question regarding whether it was possible to analyse mathematical and logical intelligence of primary school students. Our study mentioned implies that no research has so far been done on gifted students in the context of their mathematical and logical intelligence as the important part of science and mathematics giftedness.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/15:A1601E4R
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules