OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Přírodovědecká fakulta (31000)
Title:
Multikomponentní úlohy v praxi
Citace
Trčková, K. Multikomponentní úlohy v praxi.
In:
Aktuálne problémy dizertačných prác v teórii prírodovedného vzdelávania: časopis Bech 2014-11-20 Trnava.
Trnava: Trnavská univerzita v Trnavě, 2014. s. 62-66. ISSN 1338-1024.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
6
Page from:
62
Page to:
66
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
ISSN code:
1338-1024
Proceedings title:
časopis Bech
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Trnavská univerzita v Trnavě
Place of publishing:
Trnava
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Aktuálne problémy dizertačných prác v teórii prírodovedného vzdelávania
Místo konání konference:
Trnava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
pilot study; reading with understanding; quiz question; diagnostic analysis; multicomponent examples of chemistry;
Annotation in original language:
V příspěvku jsou prezentovány výsledky pilotní studie žáků na Gymnáziu Josefa Kainara v Hlučíně. Pilotní studie se zúčastnilo celkem 80 respondentů, z toho 39 chlapců a 41 dívek. Do pilotáže byly zapojeny 3 rozdílné třídy (věkem, složením a přístupem k výuce). Testové položky navazovaly na krátký text. Bylo využíváno úloh doplňovacích se stručnou odpovědí, dichotomických a aplikačních. Po testu následoval diagnostický rozbor výsledku žáků a hledání pravděpodobných příčin. Byla srovnána celková úspěšnost všech testovaných chlapců a dívek. Během pilotní studie byly ověřeny podmínky hlavního výzkumu.
Annotation in english language:
The paper presents results of pilot study of pupils at grammar school J. Kainara in Hlučín. 80 respondens (39 Boys and 41 girls) participated in pilot study. 3 different classes (age, composition and attitude to teaching) were involved. Quiz questions were focused to reading with short answer, true/false and application tasks were used. Diagnostic analysis followed after test. Success of boys and girls were compared in single types of questions. Conditions of main research were determined during pilot study.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules