OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra chemie (31500)
Title:
Bílé zlato
Citace
Trčková, K. Bílé zlato.
In:
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech: Projektové vyučování v přírodovědných předmětech 2014-11-06 Praha.
Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. s. 64-70. ISBN 978-80-7290-817-2.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
7
Page from:
64
Page to:
70
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7290-817-2
ISSN code:
Proceedings title:
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publishing:
Praha
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech
Conference venue:
Praha
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Project-based education, motivation, sugar, preparation phase, implementation phase, evaluation phase.
Annotation in original language:
Projekt ?Bílé zlato? byl zpracován teoreticky a ověřen prakticky na SŠ a VŠ. Žáci byli rozděleni do čtyř skupin. Zpracovávali 4 různé příběhy - Příběh osiva a řepné bulvy, Příběh výroby cukru. Příběh cukru v kuchyni a v laboratoři a Příběh cukru v lidském těle. Výstupem z projektu byla prezentace, poster A2 a vyplněný dotazník. Projektové vyučování připravuje žáky k budoucí profesi a rodinné výchově. Žáci se učí řešit komplexní problémy, vzájemnou toleranci, týmovou spolupráci, odpovědnost, podnikavost a komunikaci.
Annotation in english language:
?White gold? project was prepared theoretically and practically in high school and college. Students were divided into four groups. They prepared four different stories - Story of seed and beet root, Story of sugar production, Story of sugar in the kitchen and laboratory and Story of sugar in the human body. Result of project was presentation, A2 format poster and completed questionnaire. Project-based education prepare students for future profession and family education. Students learn to solve complex problems, mutual tolerance, teamwork, responsibility, enterprise and communication.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17310/14:A1801E3E
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules