OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra psychologie (25700)
Název:
Resilience a prevence: jaký význam má teorie pro praxi?
Citace
Novotný, J. S. Resilience a prevence: jaký význam má teorie pro praxi?.
In:
Psychologické aspekty pomáhání 2014.
Ostrava: Ostravská Univerzita, 2015. Ostravská Univerzita, 2015. s. 165-172.
Podnázev
Rok vydání:
2015
Obor:
Psychologie
Počet stran:
8
Strana od:
165
Strana do:
172
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
Kód ISSN:
Název sborníku:
Psychologické aspekty pomáhání 2014
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Ostravská Univerzita
Místo vydání:
Ostrava
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Psychologické aspekty pomáhání 2014
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
resilience;prevention;theory;practice
Popis v původním jazyce:
Příspěvek se zabývá otázkou vlivu terminologické čistoty a jejími důsledky na přenos teorie do praxe. Aplikace komplexních a zastřešujících teorií do praxe s sebou nese zvýšené riziko nevhodně až špatně postavených aplikací, např. v podobě preventivních, intervenčních a rozvojových programů a projektů. Tyto možná rizika budou v příspěvku prezentována na otázce prevence v rámci teorie resilience a na příkladu různorodého pojetí psychické odolnosti v rámci teorie i praxe.
Popis v anglickém jazyce:
Paper deals with the importance of terminological purity and its consequences for the transfer of theory into practice. Application of comprehensive and overarching theories into practice carries an increased risk of inappropriate applications, e.g. the prevention, intervention and developmental programs. These risks are presented on the issue of prevention in the context of resilience theory and on the example of a diverse concepts of psychological resilience in the context of theory and practice.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules