OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Monitoring of partial abilities of communicative competence of Pupils with special educational needs
Citace
Zezulková, E. Monitoring of partial abilities of communicative competence of Pupils with special educational needs.
In:
Linguistic, Cultural and Educational Issues of Roma.
1. vyd. Muenchen, Germany: LINCOM GmbH, 2014. s. 141-152. Roma 01. ISBN 978-38-6288-582-4.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-38-6288-582-4
Book title in original language:
Linguistic, Cultural and Educational Issues of Roma
Title of the edition and volume number:
Roma 01
Place of publishing:
Muenchen, Germany
Publisher name:
LINCOM GmbH
Issue reference (issue number):
1.:
Published:
v zahraničí
Author of the source document:
Number of pages:
12
Book page count:
321
Page from:
141
Page to:
152
Book print run:
500
EID:
Key words in English:
pupil with mild mental disability, key competences, communicative competence, partial abilities, special-pedagogical support, supportive measures, curriculum documents for primary education.
Annotation in original language:
Předložený text je orientován na komunikační kompetenci jako podstatný faktor ovlivňující školní úspěšnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Analýzou vybraných oblastí jazykových a komunikačních dovedností žáků s lehkým mentálním postižením v primárním vzdělávání chceme poukázat na možná rizika ve vztahu k plnění vzdělávacích cílů v primárním vzdělávání. Obsahem příspěvku jsou návrhy pro aktualizaci platných kurikulárních dokumentů s důrazem na pragmatický cíl výuky ke komunikaci a praktickou přípravu žáků na každodenní dorozumívání se s lidmi v různých komunikačních situacích prostřednictvím jazykových i mimojazykových prostředků.
Annotation in english language:
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501E06
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules