OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Title:
Rozvoj učitelských kompetencí
Citace
Zemanová, R. a Jirotková, D. Rozvoj učitelských kompetencí.
In:
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2014, sborník příspěvků.
Plzeň: Vydavatelský servis, 2014. Vydavatelský servis, 2014. s. 85-93. ISBN 978-80-86843-45-2.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
9
Page from:
85
Page to:
93
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-86843-45-2
ISSN code:
Proceedings title:
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2014, sborník příspěvků
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Vydavatelský servis
Place of publishing:
Plzeň
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2014
Conference venue:
Srní na Šumavě
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Celostátní akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
method of combined dialogue, teacher empathy, development of teacher competences
Annotation in original language:
V článku představujeme metodu kombinovaného dialogu, kterou jsme použili pro zkoumání empatie u budoucích učitelů 1. stupně ZŠ do myšlení žáka a jejich citlivosti vůči vyslechnutým názorům jejich kolegů. Výzkum prokázal, že metoda má nejen výzkumný, ale i edukační potenciál a že je velice efektivním nástrojem rozvíjení učitelských kompetencí jako předvídání matematického chování žáka, práce s chybou, vedení objevitelského a reedukačního procesu.
Annotation in english language:
This article presents a method of combined dialogue, which has been used by the authors to study the empathy of future first-level primary school teachers for pupils? thinking, and their sensitivity towards received opinions of their colleagues. The research confirmed the method has potential for both research and education, and is an effective tool for developing teachers? competences such as forecasting mathematic behavior of pupils, working with error, leading exploratory and reeducation process.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501DSF
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules