OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra historie (25800)
Název * : Didaktika dějepisu
Citace : Gracová, B. a Beneš, Z. Didaktika dějepisu: Mezi socializací jedince a jeho individuální výchovou. In: Oborové didaktiky: stav - bilance - perspektivy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015. s. 289-326. Syntézy výzkumu vzdělávání 2. ISBN 978-80-210-7769-0.
Podnázev :
Mezi socializací jedince a jeho individuální výchovou
Rok * : 2015
Obor * : Pedagogika a školství
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-210-7769-0
Název knihy v originálním jazyce * : Oborové didaktiky: stav - bilance - perspektivy
Název edice a číslo svazku * : Syntézy výzkumu vzdělávání 2
Místo vydání * : Brno
Název nakladatele * : Masarykova univerzita
Označení vydání
(číslo vydání) :
1
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 38
Počet stran knihy * : 469
Strana od * : 289
Strana do * : 326
Počet výtisků knihy * : 500
EID :
Klíčová slova anglicky * :
didactics of history, historical education, curriculum, textbooks, educational media, empirical research
Popis v původním jazyce * :
Studie je součástí ojedinělého a originálního projektu mapujícího aktuální stav oborových didaktik v ČR. Začíná podrobným pojednáním o historii české didaktiky dějepisu, které uzavírá zhodnocení současné situace a funkcí historické edukace. Je objasněn význam empirického výzkumu v didaktice dějepisu, důkladně představeny jeho základní oblasti. Následuje teoretické zamyšlení, identifikující vztah mezi didaktickou teorií a metodikou výuky. Připomenuty jsou preferované edukační strategie (kritické myšlení, pedagogický konstruktivismus), základní typologie edukačních médií se zaměřením na oral history, akustickou paměť a film. Text se soustřeďuje na problematiku tvorby kurikul, učebnic a dalších edukačních materiálů. Dotčena je rovněž institucionální základna české didaktiky dějepisu, publikační možnosti, mezinárodní spolupráce v této oblasti a naznačeny perspektivy rozvoje.
Popis v anglickém jazyce * :
The study is part of a unique and original project mapping the current state of didactics in the Czech Republic. Starts with a detailed discussion of the history of Czech didactics of history, which closes assess the current situation and historical functions of education. It is understood the importance of empirical research in didactics of history, thoroughly presented its core. Following the theoretical reflection, identifying the relationship between the theory and methodology of teaching. Also included are the preferred educational strategies (critical thinking, pedagogical constructivism), basic typology of educational media, focusing on oral history, film and acoustic memory. The text focuses on the issue of curricula, textbooks and other educational materials. Prejudice is also an institutional base of Czech didactics of history, publishing opportunities, international cooperation in this area and outlined prospects for development.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/15:A1501DPT

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}