OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Zavřít
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu:
stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Název:
Strategie žáků s textovými materiály při domácí přípravě na výuku
Citace
Červenková, I. a Sikorová, Z. Strategie žáků s textovými materiály při domácí přípravě na výuku.
In:
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí.
Olomouc: Agentura Gevak, s.r.o., 2014. Agentura Gevak, s.r.o., 2014. s. 59-71. ISBN 978-80-86768-90-8.
Podnázev
Rok vydání:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Počet stran:
13
Strana od:
59
Strana do:
71
Forma vydání:
Elektronická verze
Kód ISBN:
978-80-86768-90-8
Kód ISSN:
Název sborníku:
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí
Sborník:
Mezinárodní
Název nakladatele:
Agentura Gevak, s.r.o.
Místo vydání:
Olomouc
Stát vydání:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí
Místo konání konference:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce:
Evropská akce
Kód UT WoS:
EID:
Klíčová slova anglicky:
homework, textbook, learning task, achievement
Popis v původním jazyce:
Zadávání domácích úkolů je v českých školách tradiční součástí přípravy žáků na výuku. Domácí úkoly tvoří nepochybně důležitou součást učebního obsahu (kurikula), a to bez jakýchkoliv důkazů o tom, že jsou pro učení žáků opravdu efektivní. Mnozí učitelé zadávají domácí úkoly, protože věří, že to napomáhá žákovu učení. Na základě výzkumu, který byl prováděn v 8. třídách ostravských základních škol, jsme zjišťovali, jakým způsobem probíhá příprava žáků základních škol při psaní domácích úkolů, jak často jsou zadávány a ze kterých materiálů. Ukázalo se, že zásadním zdrojem písemné domácí přípravy žáků jsou učebnice. Dílčím cílem příspěvku je tak popsat obsažené učební úlohy ve vybraných učebnicích matematiky, třídit je s ohledem na jejich kognitivní úroveň a tuto analyzovat. Touto analýzou je možno následně konstatovat, jaký potenciál učební úlohy pro domácí přípravu žáků poskytují a zachytit, jakými strategiemi s nimi žáci pracují.
Popis v anglickém jazyce:
The homework is a traditional part of pupil´s preparing for learning in the Czech schools. Homework is undoubtedly an important component of the curriculum without submitted satisfactory evidence that homeworks are for learning really effective. Many teachers assign homework because they assume it improves learning. Based on the research, which was carried out in the 8th grades of secondary school in Ostrava, we investigated what strategies pupils during home preparation use, how ofen and from which materials. It has been shown that almost the only source of pupil´s homework are textbooks. The aim of this article is describe tasks that are contained in the selected textbooks, sorting them according to cognitive level and analyze them. This analysis is then possible to say what the potential learning tasks for pupil´s homework provide and which strategies the pupils use.
Seznam ohlasů
Ohlas
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501DLZ
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules