OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Prediktory předprofesní a profesní přípravy žáků s mentálním postižením
Citace
Zezulková, E. Prediktory předprofesní a profesní přípravy žáků s mentálním postižením.
In:
Inkluzivní dimenze primárního a sekundárního vzdělávání ve speciální pedagogice.
Ostrava: PdF OU, 2014. s. 103-154. ISBN 978-80-7464-692-8.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-692-8
Book title in original language:
Inkluzivní dimenze primárního a sekundárního vzdělávání ve speciální pedagogice
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
PdF OU
Issue reference (issue number):
:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
51
Book page count:
200
Page from:
103
Page to:
154
Book print run:
200
EID:
Key words in English:
pivotal jurisdiction, cuticular educational documents, lifelong teaching, pupil with mental infliction of, special education, educational suit, vocational education, social rehabilitation, special pedagogue
Annotation in original language:
Text kapitoly charakterizuje klíčové kompetence jako základ všeobecného vzdělávání s důrazem na jejich využití a uplatnění jak v profesní přípravě, tak v reálném životě. Dále popisuje systém povinného a středního vzdělávání žáků s mentálním postižením, uvádí očekávané úrovně klíčových kompetencí v kurikulárních vzdělávacích dokumentech v korelaci se stupněm mentálního postižení. Poukazuje na nutnost uplatňovat přístupy odpovídající vývojovým a osobnostním specifikům žáků za přispění vyrovnávacích a podpůrných opatření s cílem přípravy žáků na společenské a profesní uplatnění.
Annotation in english language:
Text chaps characterizes pivotal jurisdiction like base universal education with emphasis on their usage and exercise how in vocational preparation, so in real life. Further describes system obligatory and middle education pupils with mental infliction of, features expected levels of pivotal jurisdiction in educational documents in correlation rung mental infliction of. Advert to necessity exert avenues of approach corresponding evolutionary and personage speciosine pupils behind succour compensatory and promotive procuration with the aim of disposition pupils on social and vocational exercise.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501DK5
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules