OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu nahrát soubor PDF. Tento soubor musí obsahovat text tohoto záznamu (text článku, knihy, atd.). Tento soubor je důležitý pro RIV, protože může být použit jako důkaz existence tohoto záznamu.

Pro nahrání souboru klikněte na tlačítko Browse a vyberte soubor, který chcete nahrát. Nahrávání souboru zahájíte tlačítkem Nahrát soubor.

Maximální velikost souboru PDF je omezena na 100 MB.

Soubor : 

Nahrát soubor
Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete stáhnout PDF soubor přiřazený tomuto záznamu. Pro stažení souboru klikněte níže na název tohoto souboru a bude Vám nabídnuta možnost soubor uložit.

Věnujte prosím pozornost také velikosti PDF souboru. Velké soubory se mohou stahovat delší dobu, pokud máte pomalé internetové připojení.

Název souboru :
Velikost souboru :
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : článek v odborném periodiku (J)
Domácí pracoviště * : Katedra historie (25800)
Název * : Historické prameny ve školní výuce dějepisu ve světle empirických šetření.
Citace : Gracová, B. Historické prameny ve školní výuce dějepisu ve světle empirických šetření.. Historica. Revue pro historii a příbuzné vědy. 2014, roč. 5, s. 150-160. ISSN 1803-7550.
Podnázev :
Rok * : 2014
Obor * : Dějiny
Kód ISSN * : 1803-7550
Oficiální název periodika * : Historica. Revue pro historii a příbuzné vědy
Stát vydavatele periodika * : Česká republika
Svazek periodika * : Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku * : 2
Číslo článku :
Ročník : 5
Počet stran článku * : 11
Strana od * : 150
Strana do * : 160
Kód UT WoS :
EID :
Poddruh recenzovaného článku :
Klíčová slova anglicky * :
school historical source, empirical research, didactics of history, educational media, verbal and iconic texts, audiovisual media.
Popis v původním jazyce * :
Příspěvek sleduje v historickém kontextu význam nasazení historických pramenů ve školní výuce dějepisu a proměnu žákovských aktivit spojených s prací s těmito informačními zdroji. Poukazuje současně na stav výzkumu praxe školního dějepisu v této oblasti v nejvyspělejší německé didaktice dějepisu, v polském a českém prostředí. Následně přibližuje některé poznatky z nejnovějších empirických šetření problematiky (2011-2014), na nichž se autorka podílela nebo je iniciovala. Text se koncentruje na analýzu položek tří dotazníků, které zjišťovaly druhy pramenů, s nimiž učitelé dějepisu v hodinách nejčastěji pracují, informační zdroje využívané k výběru konkrétních ukázek, frekvenci jejich nasazení a úroveň činností požadovaných po žácích, a to s důrazem na moderní média.
Popis v anglickém jazyce * :
The article talks in historical context the importance of the deployment of historical sources in history classroom and the transformation of student activities related to work with these information sources. Points simultaneously on the state of research practice school history in this area in the most advanced German teacher trainers, Poland and the Czech environment. Then we present some findings from recent empirical research issues (2011-2014), in which the author participated in or initiated. Text is concentrated on the analysis of three items questionnaire asking kinds of sources with which history teachers mostly work in hours, sources of information used to select specific examples, the frequency of their use and the level of activities required of pupils, with an emphasis on modern media.
Typ zdroje financování výsledku * : Institucionální podpora na rozvoj výzkumné organizace
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/14:A1501DGM

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}