OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra preprimární a primární pedagogiky (45140)
Title:
Diskuse nad profesionalitou učitele
Citace
Seberová, A. Diskuse nad profesionalitou učitele.
In:
Pedagogická diagnostika a profese učitele.
1. vyd. Ostrava: PdF OU, 2014. s. 65-85. ISBN 978-80-7464-653-9.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-653-9
Book title in original language:
Pedagogická diagnostika a profese učitele
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
PdF OU
Issue reference (issue number):
1:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
20
Book page count:
108
Page from:
65
Page to:
85
Book print run:
100
EID:
Key words in English:
teacher; teacher profession; professional behaviour; professional competencies; professional beliefs; professional identity; professional mission.
Annotation in original language:
Cílem je diskutovat profesní specifika učitelství v kontextu kritických analýz a v komparaci s dimenzemi Korthagenova modelu učitelovy profesionality (2004). Jednotlivé dimenze tzv. cibulového modelu jsou konfrontovány s vybranými aspekty pojetí učitelství jako omezené, částečné či nemožné profese. Autorka se pokouší formulovat argumenty, jež tato kritická stanoviska zpochybňují a současně poukázat na jádrové znaky učitelství jako pomáhající profese.
Annotation in english language:
The aim of this chapter is to discuss the specifics of teacher profession in the context of critical analysis and comparison with the dimensions of Korthagen´s Onion model of teacher professionalism (2004). Each dimension of Onion model is compared with selected aspects of the concept of teaching as a limited, partial or impossible profession. The author attempts to formulate arguments which this critical opinions challenge and at the same time highlight the core features of teaching as a helping profession.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501D9J
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules