OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra informačních a komunikačních technologií (45080)
Title:
Adaptivní e-Learning v procesu výuky cizích jazyků
Citace
Kostolányová, K. a Nedbalová, Š. Adaptivní e-Learning v procesu výuky cizích jazyků.
In:
Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2014.
Hradec Králové: Gaudeamus, Hradec Králové, 2014. Gaudeamus, Hradec Králové, 2014. s. 99-101. ISBN 978-80-7435-481-6.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
3
Page from:
99
Page to:
101
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7435-481-6
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2014
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Gaudeamus, Hradec Králové
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
eLearning 2014
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Adaptive e-learning, foreign language teaching, learning styles, sensory preferences
Annotation in original language:
Již řadu let se v moderní pedagogice se běžně používá spojení integrace ICT do vzdělávání. Vhodným používáním ICT ve vzdělávání může být docíleno situace, kdy využívání ICT zlepší proces učení a vyučování. Jedním ze směrů, které se o integraci ICT do vzdělávání snaží je oblast e-learningu, přesněji v dnešní době jeho podoba adaptivního e-learningu. Principem je přizpůsobení klasického e-learningového procesu na míru studujícímu, při podpoře a preferenci kladných studijních návyků a smyslových preferencí. Problematika adaptivního e-learningu je v následujícím příspěvku aplikována na oblast výuky cizích jazyků. V článku jsou popsána základní východiska pro vývoj této teorie, její aplikace na oblast výuky cizích jazyků a seznámení s výzkumem probíhajícím v této oblasti na PdF OU.
Annotation in english language:
The term incorporation of ICT into education has been used in modern pedagogy for many years now. The correct use of ICT in education can result in the improvement of the learning and teaching processes. E-learning - or, more precisely, adaptive e-learning - is one of the areas that endeavor to incorporate ICT into education. It is based on a principle of making the classic e-learning process personally tailored for each student by using their correct learning habits and sensory preferences. In this paper, the issue of adaptive e-learning is applied to the area of foreign language teaching. The paper includes basic solutions of the theory, its application to the area of foreign language teaching, and an introduction of the research that is being conducted at the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501CVN
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules