OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra matematiky s didaktikou (45110)
Title:
Osobnostní pojetí žáka ve výuce elementární geometrie
Citace
Zemanová, R. a Vaňková, P. Osobnostní pojetí žáka ve výuce elementární geometrie.
In:
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí, sborník abstraktů z XXII. ročníku konference České asociace pedagogického výzkumu.
Olomouc: Gevak, 2014. Gevak, 2014. s. 170-171. ISBN 978-80-86768-91-5.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
2
Page from:
170
Page to:
171
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-86768-91-5
ISSN code:
Proceedings title:
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí, sborník abstraktů z XXII. ročníku konference České asociace pedagogického výzkumu
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Gevak
Place of publishing:
Olomouc
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí
Conference venue:
Olomouc
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
cognitive process, isolated models, generic model, text-books for first-level primary school geometry, knowledge of teachers of first-level primary school geometry
Annotation in original language:
Cílem našeho výzkumu je ověřit aktuální podmínky pro rozvoj všech fází poznávacího procesu žáka v geometrii prvního stupně ZŠ, zejména fáze tvorby izolovaných modelů a jejich zobecnění do modelu generického. Zajímá nás nabídka vhodných úloh v učebních materiálech, teoretické znalosti učitele a jeho praktické dovednosti úlohy používat. Práce je součástí výzkumu Katedry matematiky PdF OU, který vedeme spolu s výzkumným týmem prof. Hejného od roku 2012, a výstupem Studentské grantové soutěže 2014.
Annotation in english language:
The aim of our research is to examine current conditions for the development of all the phases of the cognitive process of pupils of first-level primary school geometry, with the focus on the isolated models creation phase and their generalization into generic model. We focus on the availability of suitable exercises in study aids, on the theoretical knowledge of the teacher and their practical skills in using the exercises. This work is part of a long-term research of the Department of Mathematics at the Pedagogical Faculty of University of Ostrava, carried out since 2012 together with the research team of prof. Hejný and output of the 2014 Student?s Grant Competition.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501CTR
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules