OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra speciální pedagogiky (45130)
Title:
Poradenský proces jako mechanizmus k vytváření sociální rovnosti v terciárním vzdělávání - kvalitativní sonda zaměřená na speciální vzdělávací potřeby
Citace
Zezulková, E. a Kaleja, M. Poradenský proces jako mechanizmus k vytváření sociální rovnosti v terciárním vzdělávání - kvalitativní sonda zaměřená na speciální vzdělávací potřeby: In.
In:
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference. Evropské pedagogické fórum 2014.
Hradec Králové: Magnanimitas, 2014. Magnanimitas, 2014. s. 229-238. ISBN 978-80-87952-05-4.
Subtitle
In
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
10
Page from:
229
Page to:
238
Form of publication:
Paměťový nosič
ISBN code:
978-80-87952-05-4
ISSN code:
Proceedings title:
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference. Evropské pedagogické fórum 2014
Proceedings:
Národní
Publisher name:
Magnanimitas
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Evropské pedagogické fórum 2014: Proměny pedagogiky a psychologie
Místo konání konference:
Hradec Králové: elektronická konference
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
social equality, terciary education, student with special (educational) need, conditions of study, modification, inclusion
Annotation in original language:
Příspěvek propojuje filozoficko-pedagogické otázky sociální rovnosti a sociální spravedlnosti, řeší etické zásady vytváření rovných příležitostí studentů se specifickými (vzdělávacími) potřebami na terciárním stupni vzdělávání. Autoři nabízejí dvě kazuistické studie, orientované se zřetelným důrazem na humanisticky laděný poradenský proces, jehož cílem bylo identifikovat speciální (vzdělávací) potřeby s ohledem na klienta, jeho zdravotní postižení (znevýhodnění) a možnosti studia daného oboru.
Annotation in english language:
The text integrates some key philosophical and pedagogical issues of social equality and social justice. It discusses some ethical principles to create equal opportunities for students with special (educational) needs at the tertiary level of education. The authors offer two case studies, oriented with a high emphasis on humanist-tuned counseling. Its aim was to identify special (educational) needs with regard to the client's disability (handicap) and study opportunities in the field.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501CQL
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules