OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Katedra českého jazyka (25300)
Název * : Muka obraznosti - hra se slovy, jejich formou i významem jako prostředek atrakce cílové skupiny
Citace : Srpová, H. Muka obraznosti - hra se slovy, jejich formou i významem jako prostředek atrakce cílové skupiny. In: Jazyk a jazykoveda v interpretácii. Bratislava, SK: Univerzita Komenského v Bratislave, 2014. s. 295-304. ISBN 978-80-223-3695-6.
Podnázev :
Rok * : 2014
Obor * : Jazykověda
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-223-3695-6
Název knihy v originálním jazyce * : Jazyk a jazykoveda v interpretácii
Název edice a číslo svazku * :
Místo vydání * : Bratislava, SK
Název nakladatele * : Univerzita Komenského v Bratislave
Označení vydání
(číslo vydání) :
Vydáno : v zahraničí
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 10
Počet stran knihy * : 368
Strana od * : 295
Strana do * : 304
Počet výtisků knihy * :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
Figures of speech; means of indirect nomination; advertising discourse; journalistic discourse;
Popis v původním jazyce * :
Stylization of journalistic and advertising texts is governed by a number of principles that are motivated by a shared goal - to strengthen the texts? attraction, thus to increase the number of potential percipients and to overcome the competitive mass media and/or advertisements. The paper focuses on some of them - the exploitation of means of indirect nomination by both stylistic areas, their deliberate alternation, and modification. Attention will also be paid to a specific group of these means of expression, namely to vulgarisms, which testify that private discourse penetrates the public discourse. They are the result of the modern global discursive trend of conversationalization, as Lemke and Fairclough specified, and of Fairclough?s synthetic personalization.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}