OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Centrum výzkumu odborného jazyka (25610)
Název * : "Jak správně zacházet s novým kartáčkem na zuby?" K problematice srozumitelnosti návodů k použití
Citace : Bajerová, E. "Jak správně zacházet s novým kartáčkem na zuby?" K problematice srozumitelnosti návodů k použití. In: Odborná komunikácia v zjednotenej Európe. Banská Bystrica: Katedra germanistiky FF UMB, Banská Bystrica. 2014.
Podnázev :
Rok : 2014
Obor : Jazykověda
Místo konání : Banská Bystrica
Stát konání akce : Slovenská republika
Název akce : Odborná komunikácia v zjednotenej Európe
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Katedra germanistiky FF UMB, Banská Bystrica
Klíčová slova anglicky :
Popis v původním jazyce :
Oblast odborné komunikace zahrnuje komunikaci nejen odborníků s odborníky, ale také odborníků s laiky, která vykazuje mnohá specifika. Příspěvek si klade za cíl demonstrovat tato specifika na příkladu textového druhu "návod k použití". Podkladem pro analýzu se přitom staly návody k sestavení a použití speciálních kartáčků na zuby a jiných pomůcek pro ústní hygienu, které vyvíjí švýcarská firma CURAPROX. Pozornost je zaměřena především na strategie, kterými se firma snaží dosáhnout srozumitelnosti svých textů pro širokou veřejnost. Protože firma neusiluje jen o prezentaci principu fungování svých výrobků, ale také o odbyt, je doplňkově v analýze sledováno, jak se do návodů k použití promítají také strategie persvaze. Závěrem jsou německé texty srovnávány s jejich českou jazykovou mutací s ohledem na výše uvedené strategie.
Popis v anglickém jazyce :
Typ zdroje financování výsledku : Operační programy
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}