OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra českého jazyka a literatury s didaktikou (45100)
Title:
Inkluzivní myšlení v kontextu intermediálního vzdělávání literaturou
Citace
Novák, R. Inkluzivní myšlení v kontextu intermediálního vzdělávání literaturou.
In:
Evropské pedagogické fórum 2014: Evropské pedagogické fórum 2014-11-24 Hradec Králové.
Hradec Králové: Magnanimitas HradecKrálové, 2014. s. 20-28. ISBN 978-80-87952-05-4.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
500
Page from:
20
Page to:
28
Form of publication:
Elektronická verze
ISBN code:
978-80-87952-05-4
ISSN code:
Proceedings title:
Evropské pedagogické fórum
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Magnanimitas HradecKrálové
Place of publishing:
Hradec Králové
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Evropské pedagogické fórum 2014
Místo konání konference:
Hradec Králové
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
inclusion, intermediality, education, literature, way of thinking, integration, methodology
Annotation in original language:
Příspěvek propojuje myšlenku inkluze se vzděláváním literaturou. Využitím koncepce intermediality je interpretována jedna ze Škvoreckého povídek Bassaxofon. Metoda intermediálního propojování literatury a hudby je vnímána jako paralela inkluzivního principu začleňování a integrace. Tyto principy jsou nezbytné nejen při začleňování postižených lidí do společnosti, při začleňování jiných druhů umění do literatury, ale jako obecný princip přemýšlení o odlišnostech ve společnosti.
Annotation in english language:
The essay connects the idea of inclusion with education by literature. The story Bassaxofon by J. Škvorecký is interpreted using concept of intermediality. The method of intermediality connecting literature and music is perceived as parallel of inclusive principle of integration. This principle is necessary during integration handicapped person to society, during integration the other arts to literature, but particularly as common principle thinking about dissimilarity in society.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules