OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : stať ve sborníku (D)
Domácí pracoviště * : Katedra fyziky (31300)
Název * : Analysis of visual perceptual patterns on screen using eyetracker technology
Citace : Malčík, M., Mechlová, E., Sikorová, Z. a Mentel, A. Analysis of visual perceptual patterns on screen using eyetracker technology. In: ICETA2014: 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. Proceedings. Piscataway: IEEE Press, 2014. IEEE Press, 2014. s. 311-317. ISBN 978-1-4799-7739-0.
Podnázev :
Rok * : 2014
Obor * : Teorie informace
Počet stran * : 535
Strana od * : 311
Strana do * : 317
Forma vydání * : Elektronická verze
Kód ISBN * : 978-1-4799-7739-0
Kód ISSN :
Název sborníku * : ICETA2014: 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications. Proceedings
Sborník : Mezinárodní
Název nakladatele * : IEEE Press
Místo vydání * : Piscataway
Stát vydání : Sborník vydaný v zahraničí
Název konference : IEEE the 12th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
Místo konání konference * : Starý Smokovec, Slovensko
Datum zahájení konference * :
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků akce * :
Celosvětová akce
Kód UT WoS :
EID :
Klíčová slova anglicky * :
eyetracking, reading literacy, learning style, perceptual patterns
Popis v původním jazyce * :
According to current researches, individual differences in eye movement patterns may be related to different ways of text processing, to comprehension difficulties, etc. They also depend on the nature of the text. Particular question is how reading takes place in case of using figurative (visual) language, e.g. in case of metaphors, irony, or fixed phrases (phraseologisms). Based on other researches, it is evident that the development level of executive functions of each individual is strongly tied to their sociocultural background, especially to the parenting style of their family; on the other hand, differences in executive function significantly affect a person?s performance at school. The notable part for the aim of this paper, however, is the direct link between executive functions and eye movement, i.e. on the basis of eye tracking it is possible to make direct, unaltered conclusions on executive functions.
Popis v anglickém jazyce * :
Typ zdroje financování výsledku * : Specifický výzkum
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17310/14:A1501CC3

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}