OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Ústav laboratorní medicíny (11430)
Title:
Specifické vzdělávací potřeby a realita studia v medicínských a zdravotnických oborech
Citace
Sochorová, H. a Závacká, I. Specifické vzdělávací potřeby a realita studia v medicínských a zdravotnických oborech.
In:
Inkluzivní vzdělávání v globálních a užších kotextech: Terciární vzdělávání - otázky k inkluzi 2014-12-04 Ostrava.
Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. s. 33-42. ISBN 978-80-7464-660-7.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
199
Page from:
33
Page to:
42
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-660-7
ISSN code:
Proceedings title:
Terciární vzdělávání - otázky k inkluzi
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publishing:
Ostrava
Country of Publication:
Sborník vydaný v ČR
Název konference:
Inkluzivní vzdělávání v globálních a užších kotextech
Místo konání konference:
Ostrava
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
special educational needs, general medicine, paramedical professions, questionnaire survey
Annotation in original language:
Příspěvek prezentuje výstupy anketního šetření, které mapovalo názory studentů oborů všeobecného lékařství a nelékařských zdravotnických profesí na realitu průběhu studia pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami. Je prezentován pohled studentů na základě jejich zkušeností z dosavadního studia a odborné praxe. Následně jsou tyto studentské pohledy porovnány mezi studium nelékařských zdravotnických oborů a všeobecného lékařství a jsou uvedena možná doporučení, která mohou být vodítkem pro uchazeče se specifickými vzdělávacími potřebami v otázce volby budoucí profese.
Annotation in english language:
The paper presents the outcomes of questionnaire survey investigating opinions of general medicine and paramedical students regarding the accessibility of the study for students with special educational needs. Student?s views based on their experience from the study and professional practice are presented. Finally, these student?s views are compared between the individual fields of study (paramedical professionals vs. general medicine), and possible recommendations that can server as an example for candidates with special educational needs regarding their selection of their future profession.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules