OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Evaluace užívaných strategií žáků při učení se z učebnice jako prostředek rozvíjení kompetence k učení
Citace
Červenková, I. a Malčík, M. Evaluace užívaných strategií žáků při učení se z učebnice jako prostředek rozvíjení kompetence k učení.
In:
Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci.
1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. s. 62-77. ISBN 978-80-7464-655-3.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-655-3
Book title in original language:
Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci.
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
1.:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
16
Book page count:
170
Page from:
62
Page to:
77
Book print run:
100
EID:
Key words in English:
competences, learning, strategies, text comprehension, textbook
Annotation in original language:
Kapitola se zabývá evaluací efektivity práce žáků s textovými materiály. Teoretická část je orientována na vymezení hlavních pojmů a na nalezení souvislostí mezi strategiemi učení se z textu a porozuměním informacím. V empirické části jsou zjišťovány rozdíly v učebních strategiích vybraných žáků a je hodnoceno, jaké postupy vedou k jejich úspěšné práci s textem. Výzkum se opírá o techniku eyetrackingu, který je založen na sledování individuálních rozdílů při pohybu očí. To může souviset s rozdílnými způsoby zpracování textu, s těžkostmi v porozumění apod. Výsledkem je snaha o nalezení typologie žáků podle užitých strategií při práci s textem. Článek je jedním z prvních výstupů projektu IRP 2014 - Investiční rozvojový projekt na podporu transformačních aktivit Pedagogické fakulty OU - eyetracking.
Annotation in english language:
The chapter deals with the evaluation of the effectiveness of students work with text material. The theoretical part is focused on the definition of keywords and finding the relationship between learning strategies from the text and comprehension of text information. In the emprirical part we are invetigate the differences between selected pupils and we evaluate what procedures lead to successful work with text. The ressearch is based on the technique Eye Tracking, which is based on the monitoring on individual differences in eye movement. this may be related to different ways of text processing, to comprehension difficulties, etc. The result is to find the typology of strategies used by student when working with text. The article is one of the earliest outcomes of the project IRP 2014 - Investment Development Project to support transformational activities Faculty of Education, OU - eyetracking.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501C2S
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules