OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra sociální pedagogiky (45190)
Title:
Sledování osobnostních a terapeutických kompetencí frekventantů psychoterapeutického výcviku
Citace
Sekera, O. Sledování osobnostních a terapeutických kompetencí frekventantů psychoterapeutického výcviku.
In:
Diagnostika osobnostně sociálního rozvoje.
první. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. s. 19-32. ISBN 978-80-7464-652-2.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-652-2
Book title in original language:
Diagnostika osobnostně sociálního rozvoje
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
první:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
14
Book page count:
132
Page from:
19
Page to:
32
Book print run:
100
EID:
Key words in English:
psychotherapy, personality of the terapist, social pedagogy, research
Annotation in original language:
Cílem příspěvku je seznámit odbornou veřejnost se stavem a dosavadními výstupy sledování dopadů psychoterapeutického výcviku na jeho frekventanty. Záměrem výzkumu je zmapovat úroveň osobnostního vývoje jedince (úroveň kongruence a sebeúcty) a úroveň jeho terapeutických kompetencí. V současnosti máme zpracována data z první etapy výzkumu, o nichž hodláme referovat. Představíme však také výzkum jako celek. Poukážeme na možnosti jeho využití v oblasti sociální pedagogiky.
Annotation in english language:
The aim of this contribution is to inform the professional public about the state and current outcomes of our observations made on the subject of the impact of a psychotherapeutic training on its participants. The aim of the research is to map out the level of an individual personality development (the level of competitiveness and self-respect) and the level of their therapeutic competencies. Contemporary we have processed data from a first phase of the research and those data will be the subject of our report. Moreover, we shall introduce the whole research as such. We will point the possibility of utilization of our research in the field of social pedagogy.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501BVI
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules