OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
kapitola v odborné knize (C)
Home Department:
Katedra pedagogiky a andragogiky (45120)
Title:
Užívání studijních materiálů a přístupy k učení u studentů učitelství
Citace
Sikorová, Z. a Malach, J. Užívání studijních materiálů a přístupy k učení u studentů učitelství.
In:
Pedagogická diagnostika a profese učitele.
1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. s. 87-105. ISBN 978-80-7464-653-9.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-7464-653-9
Book title in original language:
Pedagogická diagnostika a profese učitele
Title of the edition and volume number:
Neuveden
Place of publishing:
Ostrava
Publisher name:
Ostravská univerzita
Issue reference (issue number):
1.:
Published:
v ČR
Author of the source document:
Number of pages:
18
Book page count:
108
Page from:
87
Page to:
105
Book print run:
100
EID:
Key words in English:
teaching and learning materials; higher education; approaches to learning; higher education textbooks
Annotation in original language:
Kapitola se zaměřuje na oblast diagnostiky přístupů k učení u studentů učitelských oborů a popisuje vybrané výsledky výzkumu užívání studijních materiálů studenty při přípravě na zkoušku nebo zápočtovou písemku. Hlavní výzkumné problémy se vztahovaly k otázkám: Jaké studijní materiály používají studenti učitelství při přípravě na zkoušky a zápočty? Jaké faktory ovlivňují výběr studijních materiálů, které studenti používají? Za významný faktor byl považován přístup k učení (hloubkový, povrchový, strategický). Výzkumnými metodami byly dva dotazníky. Výsledky výzkumu mezi studenty učitelství OU ukázaly, že mezi nejčastěji používané zdroje patřila skripta a pak hlavně nepublikované materiály zpracované studenty a učiteli. Souvislost mezi frekvencí užívání studijních materiálů a přístupem k učení se potvrdila v případě monografií, odborných článků, společně zpracovaných otázek a vypracovaných otázek získaných od spolužáků.
Annotation in english language:
The chapter is focused on the diagnostics of approaches to learning of teacher students. It describes the chosen results of the research on the use of teaching and learning materials at higher education. Main research problems were related to the following questions: What teaching and learning materials do teacher students use when preparing for an exam? What factors influence the selection of materials the students use? We considered the approaches to learning (deep, surface and strategic) to be an important factor influencing the selection. Two questionnaires were applied to find the answers to the research questions. The research results showed that the most frequently used resources were course books and lecture notes. The relationship between the frequency of teaching and learning materials use and the students? approaches to learning has been verified for monographs, research articles, notes worked up together with classmates and notes borrowed from classmates.
References
Reference
R01:
RIV/61988987:17450/14:A1501BSU
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules