OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : kapitola v odborné knize (C)
Domácí pracoviště * : Centrum pro hospodářské a sociální dějiny (25820)
Název * : Inteligence, intelektuálové či vzdělanci?
Citace : Kadlec, P. Inteligence, intelektuálové či vzdělanci?: K terminologii a definici pojmů. In: Vzdělanec nad hranicemi "provincionality". Uczony ponad granicami "prowincjonalności". 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014. s. 35-59. Vzdělanec v provincii. Uczony na prowincji I. ISBN 978-80-7464-457-3.
Podnázev :
K terminologii a definici pojmů
Rok * : 2014
Obor * : Dějiny
Forma vydání * : Tištená verze
Kód ISBN * : 978-80-7464-457-3
Název knihy v originálním jazyce * : Vzdělanec nad hranicemi "provincionality". Uczony ponad granicami "prowincjonalności"
Název edice a číslo svazku * : Vzdělanec v provincii. Uczony na prowincji I
Místo vydání * : Ostrava
Název nakladatele * : Ostravská univerzita v Ostravě
Označení vydání
(číslo vydání) :
1.
Vydáno : v ČR
Autor zdrojového dokumentu :
Počet stran * : 25
Počet stran knihy * : 288
Strana od * : 35
Strana do * : 59
Počet výtisků knihy * : 200
EID :
Klíčová slova anglicky * :
intelligentsia, intellectuals, educated classes, terminology, definiton
Popis v původním jazyce * :
Studie představuje spektrum přístupům přístupů ke stále otevřeným otázkám koncentrujících se na problematiku definování a vymezení části společnosti, kteří úrovní svého vzdělání, nebo intelektuálními aktivitami převyšovali své vrstevníky. Hlavní pozornost autora je soustředěna na porovnání historických výzkumů, ačkoliv si všímá také situace v jiných sociálních vědách, ve filozofii a sociologii. Vedle prací středoevropské provenience představuje autor také díla z některých dalších zemí.
Popis v anglickém jazyce * :
The author of this study outlines the spectrum of approaches to still-open questions concerning how we can define (and who should be included in) groups of people whose level of education and intellectual activities exceeded that of their peers. The main focus is on a comparison of historians? approaches, though the study also examines the situation in other social sciences, philosophy and sociology. Besides works from Central Europe, the author also considers approaches from several other countries.
Typ zdroje financování výsledku * : Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01: RIV/61988987:17250/14:A1501BSR

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}