OU Portal
  • Log In
  • Welcome
  • Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
{}

Pomocí tohoto dialogu můžete vyhledat domácí autory, čili autory, kteří jsou vedeni v personálních systémech Ostravské univerzity.

Do našeptávače níže napište hledaný text a tento text bude vyhledán ve jméně nebo příjmení autora. Autoři, kteří budou hledanému textu odpovídat, Vám budou nabídnuti v seznamu. Pomocí myši nebo šipek na klávesnici vyberte požadovaného autora.

Našeptávač : 
Přidat autora k záznamu Zavřít

Pomocí tohoto dialogu můžete k záznamu přidat cizího autora, čili autora, který nemá žádný pracovní ani studijní vztah k Ostravské univerzitě. Takto přidaný autor bude do RIV vykázán jako nedomácí.

Pro přidání autora vepište jeho jméno a příjmení do určených položek.

Jméno :
Příjmení :
Přidat k záznamu Zavřít
Zavřít
Publikační činnost


preloading...   Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Typ záznamu * : prezentace (kongresy, sympózia, konference, workshopy)
Domácí pracoviště * : Katedra českého jazyka (25300)
Název * : Muka obraznosti - hra se slovy, jejich formou i významem jako prostředek atrakce cílové skupiny
Citace : Srpová, H. Muka obraznosti - hra se slovy, jejich formou i významem jako prostředek atrakce cílové skupiny. In: Jazyk a jazykoveda v interpretačnej perspektíve. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta. 2014.
Podnázev :
Rok : 2014
Obor : Jazykověda
Místo konání : Bratislava
Stát konání akce : Slovenská republika
Název akce : Jazyk a jazykoveda v interpretačnej perspektíve
Datum od :
Datum do :
Druh prezentace : Přednáška
Instituce : Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky :
Journalistic and advertising discourses; means of indirect nomination; vulgarisms; discursive trend of conversationalization; synthetic personalization
Popis v původním jazyce :
Komunikáty žurnalistické a reklamní se řídí řadou stylizačních zásad, jež jsou motivovány sdíleným cílem - posílit funkci atrakční, tím zvýšit počet potenciálních percipientů a překonat konkurenční masová média a/nebo reklamní sdělení. Příspěvek je zaměřen na některé z nich - na exploataci prostředků nepřímé nominace oběma stylovými oblastmi a způsoby jejich záměrné alternace, modifikace. Pozornost je rovněž věnována specifické skupině těchto výrazových prostředků, totiž vulgarismům, které jsou svědectvím prolínání diskursu veřejného s diskursem soukromým. Jsou důsledkem moderního globálního diskursivního trendu konverzacionalizace, jak jej specifikovali J. Lemke a N. Fairclough, a zároveň Faircloughovy syntetické personalizace.
Popis v anglickém jazyce :
Stylization of journalistic and advertising texts is governed by a number of principles that are motivated by a shared goal - to strengthen the texts´ attraction, thus to increase the number of potential percipients and overcome competitive mass media and/or advertisements. The paper focuses on some of them - the exploitation of means of indirect nomination by both stylistic areas, their deliberate alternation, modification. Attention will also be given to a specific group of these means of expression, namely vulgarisms, which are testimony that private discourse penetrates the public discourse. They are the result of modern global discursive trend of conversationalization, as Lemke and Fairclough specified, and of Fairclough?s synthetic personalization.
Typ zdroje financování výsledku : Projekty CEP/Záměry CEZ
Seznam projektů :
ID Projektu Název projektu
Seznam ohlasů : 
Ohlas
R01:

© 2019 Centre for Information Technology

  • Technická podpora :
  • Mgr. Olga Blahutová (phone: +420 597 091 129, phone flap for UO: 1129)
  • Ing. Lucie Svitaneková (phone: +420 597 091 108, phone flap for UO: 1108)
Complementary Content
  • ${title}${badge}
${loading}