OU Portal
Log In
Welcome
Applicants
Z6_60GI02O0O8IDC0QEJUJ26TJDI4
>
Publ3 search
Error:
Javascript is disabled in this browser. This page requires Javascript. Modify your browser's settings to allow Javascript to execute. See your browser's documentation for specific instructions.
{}
Close
Publikační činnost
Probíhá načítání, čekejte prosím...
publicationId :
tempRecordId :
actionDispatchIndex :
navigationBranch :
pageMode :
tabSelected :
isRivValid :
Record type:
stať ve sborníku (D)
Home Department:
Katedra hudební výchovy (45010)
Title:
Vysokoškolská kvalifikační práce jako "místo dialogu"?!
Citace
Ševčíková, V. Vysokoškolská kvalifikační práce jako "místo dialogu"?!.
In:
Univerzita ako miesto dialógu: Univerzita ako miesto dialógu: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie 2014-04-28 Poprad.
Poprad: Verbum, 2014. s. 807-813. ISBN 978-80-561-0151-3.
Subtitle
Publication year:
2014
Obor:
Pedagogika a školství
Number of pages:
7
Page from:
807
Page to:
813
Form of publication:
Tištená verze
ISBN code:
978-80-561-0151-3
ISSN code:
Proceedings title:
Univerzita ako miesto dialógu: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie
Proceedings:
Mezinárodní
Publisher name:
Verbum
Place of publishing:
Poprad
Country of Publication:
Sborník vydaný v zahraničí
Název konference:
Univerzita ako miesto dialógu
Místo konání konference:
Poprad
Datum zahájení konference:
Typ akce podle státní
příslušnosti účastníků:
Evropská akce
WoS code:
EID:
Key words in English:
Annotation in original language:
Příspěvek se zabývá problematikou tvorby vysokoškolských kvalifikačních prací (zejm. pak bakalářských) v kontextu současné české univerzitní praxe. Úročí autorčiny mnohaleté zkušenosti s metodickým vedením studentů při tvorbě jejich graduačních odborných textů na katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě a to nejen z pozice vedoucí těchto prací ale i garantky a vyučující Semináře k bakalářské práci. Na odborný studentský text je v příspěvku nahlíženo jako na jedinečné ?místo dialogu?, tedy jako na osobitý uzavřený prostor, v němž absolvent vysoké školy ?rozmlouvá? sám se sebou, s odborným tématem, s autoritami oboru, s hudebně pedagogickým výzkumem i s pedagogickou praxí.
Annotation in english language:
The paper is focused on the issue of creating of thesis (especially bachelor thesis) in the context of contemporary Czech university experience. It is based on the author´s many years of experiences with the methodological guidance of students when developing their graduation texts at the Department of Music Education, Faculty of Education, University of Ostrava, not only as the leader of these thesis but also as tutor and supervisor of Bachelor Seminar. In this paper the student´s text is regarded as unique "place of dialogue" that is an individual enclosed space in which university graduate "talks" to himself, to the theme, to proffesional authorities, to music educational research and pedagogical practice.
References
Reference
R01:
Complementary Content
Deferred Modules
${title}
${badge}
${loading}
Deferred Modules